onsdag 7 augusti 2013

Att gå loss i Hötorgshallen

Pieras Livs i Hötorgshallen i Stockholm är fantastiskt. Jag har skrivit om det förut och gör det igen. De har hur mycket som helst när det kommer till bönor, linser, mjöler, fröer, nötter, torkad frukt, kryddor mm. Mycket är dessutom ekologiskt. Jag brukar försöka att inte överköpa, men här om dan gick jag loss totalt. Jag plockade på mig allt jag ville ha och notan slutade på 687 kr (!) Då slängde kassörskan ner en olivolja på köpet också:) Ska se om jag kommer ihåg allt...

Röda linser*2
Belugalinser
Svarta bönor
Kikärtor
Rött råris
Quinoa*2
Havremjöl
Quinoaflingor
Solrosfrön
Pumpafrön
Hampafrö
Sesamfrö svarta
Sesamfrö med skal
Mandlar
Valnötter
Cashewnötter
Torkade osvavlade aprikoser
Gula russin
Stora svarta russin
Torkade äppelringar
Rå kakao

Kan ha glömt nåt... :) 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

SHIT! Är du miljonär??:D

Mat för en dam sa...

Man skulle kunna tro det va! Köper man mycket så räcker det ju också länge. En stor fördel :D

Anonym sa...

Åh shit va härligt! Det är gött at köpa på sig sådär mycket så har man hemma! Jag tycker du fick mycket för pengarna iaf! Med tanke på att det är dyra råvaror + ekologiskt! :)

/Frida
matsdotter.shapemeup.se