fredag 9 augusti 2013

Minipannkakor i muffinsformat

Minipannkakor i muffinsformat (10 st)
2 dl mjölk
2 dl havremjöl
1 ägg
2 äggvitor (kvar från när jag gjorde glass och använde gulorna) Kan säkert bytas ut mot 1 ägg till.
0,5 dl quinoaflingor
lite salt
lite vaniljpulver

Blanda mjölk, mjöl, quinoaflingor, salt och vanilj till klumpfritt. Blanda i ägg och äggvita. Smöra/olja en muffinsplåt. Häll i smet till 3/4. Grädda i ca 20 min eller till fin färg på 175 grader. De sväller nästan över kanten, men sjunker ihop efter en stund. Servera med nån god sylt. Jag åt med vinbärschiasylt!

2 kommentarer:

M. sa...

spännande recept :) Jag gjorde något liknande för några år sedan, men de hette något så fantasifullt som pannkaksmuffins :P Dina låter godare, får komma ihåg att testa det.

önskar dig en fin helg :)

Cecilia sa...

Jag gillar att göra många olika sorters mat som "Mini". Roligt ju! Dina pannkakor ser väldigt goda ut.